Mysteriet i Nordsøen

Wednesday, June 14, 2006

Et brev fra Frankrig

Kære Mester


Jeg har nu tilbragt den sidste uge i Basse-Normandie. Det meste af tiden har jeg haft brugt på, at se seværdighederne omkring Herouville Saint Claire.
Køreturen hertil var noget af en oplevelse. Den unge Monsieur A. har sin helt egen opfattelse af trafikreglerne og han antydede kraftigt over for Monsieur M. hvem, der var den mest velegnede chauffør. Ikke desto mindre gik køreturen uskadt og jeg forestiller mig, at det må have skyldtes Hr. V.s beroligende indflydelse. Jeg frygter den dag hvor, der er ikke er nogen til at berolige Monsieur A., for er han er et oplagt tilfælde af road rage in the waiting.
Mester, jeg må indrømme, at jeg i begyndelsen ikke forstod formålet med min tilstedeværelse heroppe. Jeg frygtede, at du havde sendt mig herop, for at du kunne studere dine bøger uforstyrret. Men nu har jeg set hvor smuk en egn dette er og jeg er begyndt at søge dybere. Du må have kendt til sammenhængen mellem Saint Claire og tempelridderne. Navneligheden er for oplagt.
Da jeg først havde sporet mig ind på de tegn, som du ønskede at jeg skulle se, gav ting pludselig mening i et langt større omfang end tidligere. De andre, som jeg havde rejst med, skulle deltage i et TV-program på tv-stationen Kanal 9. Men det er jo er forbindelsen mellem Pechad og Chesed, mellem Barmhjertighed og Retfærdighed! Jeg indser nu, Mester, at De er en skælm, og jeg er Dem yderst hengiven for det.
Jeg har brugt de sidste dage på, at meditere og skue ud over Baie de la Seine. Det siges, at engang i middelalderen sank en borg ned på bunden af bugten, men det siges om det fleste af bugterne her, både på denne side og i England. Er der endnu et tegn, som du ønsker, at jeg skal se i dette?

Sidst må jeg indrømme, at jeg har tabt enhver forbindelse til mine rejsefæller, men jeg tror, tilgiv mig, Mester, at det er det bedste, for de har været eftersøgt lige siden, at Kanal 9 eksploderede.


Din …
Frk. C.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home